Noorderpoort en Stichting De Broedplaats starten reclamebureau voor studenten

Noorderpoort start samen met Stichting De Broedplaats op donderdag 15 februari met een nieuw reclamebureau voor en door studenten. In dit reclamebureau voeren studenten van Noorderpoort real life communicatieopdrachten uit voor reclamebureaus uit Stad en regio. De studenten van de opleiding Medewerker Marketing & Communicatie van Noorderpoort Business & Administratie worden intensief begeleid door ervaren professionals. Dit meldt Noorderpoort.

Het nieuwe reclamebureau slaat een essentiële brug tussen het onderwijs en het bedrijfsleven. De initiatiefnemers van het project zijn Ad van Rooij en Loek Hogenhout, twee professionals met jarenlange ervaring in het reclamevak. Loek Hogenhout is lange tijd directeur geweest van WEDA, een groot en succesvol reclamebureau in Leeuwarden. Zijn compagnon Ad van Rooij heeft bij reclamebureau Ogilvy opdrachten gedaan voor onder andere Campina, NDC Mediagroep en Philips. Het initiatief wordt ondersteund door de provincie en gemeente Groningen.

Door: Redactie Nationale Onderwijsgids