Mijn DUO heeft een vernieuwende verandering ondergaan. Sinds deze maandag kunnen studenten, ouders en terugbetalers weer zelfstandig in een volledige en nieuwe omgeving hun situatie inzien en wijzigingen doorgeven. Sinds dit weer van kracht is, zijn er maar liefst al bijna 30.000 handelingen verricht in het vernieuwde systeem. Dit meldt Groninger Gezinsbode.
DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs) heeft in april 4,8 miljoen klanten overgezet naar een vernieuwd computersysteem. Het oude systeem - afkomstig uit 1986 - is hiermee vervangen. De dienstverlening van DUO komt de klant nu meer tegemoet dan voorheen. Niet alleen worden aanvragen en wijzigingen nu direct verwerkt en bevestigd, maar ook wordt de inzicht in de situatie van de klant vergroot. Nu kan de klant bijvoorbeeld inzien in welke delen de studiefinanciering is opgebouwd. Zij hebben nu volledig inzicht in de grootte van de delen prestatiebeurs, gift en lening.
Door deze verandering konden klanten en medewerkers geen klantgegevens inzien of wijzigen in de gehele maand april. Er zijn hierdoor geen problemen ontstaan. Klanten die in april wel een wijziging moesten doorgeven, konden dit doen via een aangepaste voorziening.
Klanten en medewerkers moeten nog wel wennen aan het nieuwe Mijn DUO, maar hier heeft de organisatie rekening mee gehouden.
Door: Redactie Nationale Onderwijsgids